1. مؤمن، مؤمن واقعى نیست، مگر آن که سه خصلت در او باشد: سنتى از پروردگارش و سنتى از پیامبرش و سنتى از امامش. اما سنت پروردگارش، پوشاندن راز خود است، اما سنت پیغمبرش، مدارا و نرم رفتارى با مردم است، اما سنت امامش صبر کردن در زمان تنگدستى و پریشان حالى است.
(اصول کافى، ج 3، ص 339)
2. پنهان کننده کار نیک (پاداشش) برابر هفتاد حسنه است و آشکار کنندهکار بد سرافکنده است، و پنهان کننده کار بد آمرزیده است. (اصول کافى، ج 4، ص 160)
3. از اخلاق پیامبران، نظافت و پاکیزگى است. (تحف العقول، ص 466)
4. امین به تو خیانت نکرده (و نمىکند) و لیکن (تو) خائن را امین تصور نمودى. (تحف العقول، ص 466) D 5. برادر بزرگتر به منزله پدر است. (تحف العقول، ص 466)
6. دوست هرکس عقل او، و دشمنش جهل اوست. (تحف العقول، ص 467)
7. دوستى با مردم، نیمى از عقل است. (تحف العقول، ص 467)
امام حسن عسکری (ع): پـارسـاتـریـن مـردم کسـى است که در هنگـام شبهه تـوقف کنـد. عابـدتـریـن مـردم کسـى است که واجبـات را انجـام دهـد. زاهـد تـریـن مـردم کسـى است که حـرام را تـرک نمـاید. کـوشنـده تـریـن مـردم کسـى است که گنـاهـان را رهـا سازد. (تحف العقول ،ص 489.)
دانلود رایگان بسته تحقیقاتی دانستنیهای یک شیعه (نسخه تلفن همراه (جاوا-اندروید)
دانستنیهای یک جوان شیعه: دینی (مباحث اعتقادی): اثبات وجود خدا-پوچی اصالت ماده-حقانیت مذهب شیعه دوازده امامی-فرقه های ضاله-اعجاز (اعجاز قرآن-اعجاز در احادیث احکام روایات)-آشنایی با ادیان-جایگاه زن در اسلام-عدالت در اسلام و...
فرهنگی اجتماعی:عشق-ازدواج-طلاق-کانون خانواده-انحرافات(اعتیاد-شیطان پرستی، خودکشی...)-حجاب-جنگ نرم-پنداشتها(استخاره-سرکتاب بازکردن-قمر در عقرب-طلسم...)-مشاوره و...
سیاسی-اسلامی:ولایت فقیه- تشکلات و سازمانهای بین المللی-فراماسونری-رسانه ها-صهیونیسم-نظامهای حکومتی-اقسام جنبش-سیاست خارجه-نفاق-بصیرت- و...
در روایـات مـربـوط به ظهور حضرت مهدی (عج ) آمده که هیچ خانه ای در شهر و بیابان نمی ماند مـگـر ایـنـکه توحید در آن نفوذ می کند , یعنی اسلام به صورت یک آیین رسمی همه جهان را فرا خواهد گرفت و حکومت به صورت یک حکومت اسلامی درمی آید , و غیر ازقوانین اسلام چیزی بر جـهـان حـکومت نخواهد داشت و یا هیچ مانعی ندارد که اقلیتی ازیهود و نصاری در پناه حکومت حـضـرت مهدی با شرایط اهل ذمه وجود داشته باشد زیرا حضرت مهدی مردم را به اجبار به اسلام نمی کشاند , و توسل او به قدرت و نیروی نظامی برای بسط عدالت و برانداختن حکومت های ظلم و قرار دادن جهان در زیر پرچم عدالت اسلام است نه برای اجبار به پذیرفتن این آیین , وگرنه آزادی و اختیارمفهومی نخواهد داشت .
این نکته را نباید فراموش کرد که اگر دینی پس از دین دیگر ظهور کرده، برای لغو کردن احکام آن دین نبوده است؛ بلکه دین جدید همواره برخی از احکام دین قبل از خود را حفظ و برخی دیگر از احکام آن را نسخ کرده است؛ زیرا زندگی انسان پیوسته نیاز به قوانین و دستورهای جدیدی دارد و دستورهای دینی جدید همیشه مطابق با اقتضای حال مردمان هر زمانی است. اگر به تاریخ مراجعه کنیم، متوجّه میشویم که هیچ دینی، شریعت و دین پیش از خود را لغو و رد نکرده است؛ بلکه به درستی آن اعتراف کرده و همة پیامبران گذشته را نیز به رسمیّت شناخته است.
ادیان و علل تعدّد و وجود اختلاف میان آنها
از آنجا که دین، مسیر درست در جهت گام برداشتن به سوی انسانیّت را ترسیم میکند و در این مسیر، دست راهروان را میگیرد تا با حرکت در مسیر درست به هدفشان برساند، ناگزیر باید حالات انسانی و ویژگیهای خاصّ جوامع مختلف بشری را نیز مدّنظر داشته باشد تا بتواند راحتتر کار راهنمایی مردم را انجام دهد.
هدف اصلی دین، حفظ کرامت انسانی، رساندن انسان به آن مقام والای مورد نظر پروردگار و یک زندگی برتر و به دور از پلیدیها و آلودگیها است.
در طول تاریخ، ادیان الهی زیادی وجود داشته و هر یک از آنها، مناسب زمان خود بودهاند و تا زمانی که مناسب حال بشر آن دورهها بوده، ادامه داشته است، با پیشرفت انسان و گسترش آگاهیها در هر دوران، دینی جدید از طرف خداوند برای مردم آمده و برخی از احکام دین قبلی را نسخ کرده است و به طور کلّی، هدف این ادیان، آگاهیبخشی به انسانها بوده و عموماً ادیان، تمدّنی والا برای انسانها به ارمغان آوردهاند.
برای دانلود همه ی کتاب های تاریخ پس از ظهور و داستان های پس از ظهور و تقویم 6 ماه پایانی ظهور و بقیه ی کتاب ها با مشخصاتشان به ادامه مطلب مراجعه کنید.
شماری از مستشرقان که مجموعه معارف قرآن را برتر از فکر و اندیشه بشری دیدهاند، برای فرار از اعتراف به نزول وحی بر پیامبر اسلام(ص) احتمال یا شبهة «اقتباس قرآن از کتب آسمانی پیشین به ویژه تورات» را مطرح نمودهاند
چکیده
شماری از مستشرقان که مجموعه معارف قرآن را برتر از فکر و اندیشه بشری دیدهاند، برای فرار از اعتراف به نزول وحی بر پیامبر اسلام(ص) احتمال یا شبهة «اقتباس قرآن از کتب آسمانی پیشین به ویژه تورات» را مطرح نموده و برای اثبات مدعای خویش به دلایل و شواهد متعددی استناد کردهاند.
این نوشتار درصدد بیان و تشریح این شبهه و پاسخ آن است، بنابراین، ابتدا نظرات برخی از مطرح کنندگان شبهه همچون: مونتگمری وات؛ برنارد لوئیس؛ لوت؛ ریچارد بل و یوسف حداد را مطرح کرده و سپس در جواب این شبهه، ده پاسخ را ارایه مینماید. این مقاله اثبات نموده است که هیچ کدام از دلایل مدعیان شبهه نمیتواند ادعای آنان را ثابت نماید
در بعضی از کتب این دعا را از حضرت رسول (ص) نقل و برای آن خواص و اثرات زیادی نوشتهاند و از آن جمله است که به خواننده دعا خدای تعالی سه چیز مرحمت فرماید:
-اول برکت در روزی
-دوم از غیب روزی او میرسد
-سوم دشمن او نابود شود
و هر کس آن را بخواند یا پیش خود نگهدارد از شر شیطان و بلیات زمین و آسمان محفوظ ماند و اگر این دعا را هر روز بخواند به شخص بیماری که اطباء از معالجه او مأیوس شدهاند بدمد خداوند از فضل خود او را شفای عاجل عنایت فرماید و اگر شخص دارای اولاد نباشد و این دعا را با مشک و عنبر بنویسد و سی و یک روز نزد خود نگه دارد خداوند عالم او را صاحب اولاد فرماید و امید هست که دارنده این دعا در قیامت درجه و مقام عالی داشته باشد.
از خواص دعای مزبور به همین قدر اکتفا شده هر که خواهد به آنها مراجعه نماید.
آیا به نظرتون دو جعبه ی موجود در عکس از لحاظ رنگ متفاوتن؟
خوب به عکس دقت کنید حالا انگشت خودتون رو به شکل افقی بر روی صفحه ی مانیتور بذارین به گونه ای که فضای میان دوجعبه (محل اتصال دو جعبه) با انگشتتون پوشونده بشه باز به تصویر نگاه کنید
مذهب آن بعد ماوراء الطبیعه و فرا زمینی انسان ها است. درطول تاریخ ، بشر همواره سعی نموده است پاسخی برای سوالات این بعد زندگی خود بیابد.124000 پیامبر و مردان نیک بیشمار از قله رفیع آسمان به زمین آمده اند تا در جهت یابی و یافتن راه صحیح به انسان ها کمک نمایند.
سیر اندیشه دینی در ازمنه پیش از تاریخ که بشر فهم کمی نسبت به آسمان ها ، خداوند و موجودات آسمانی داشته و ترس از این موجودات ،موهومات زیادی برایشان ایجاد نموده بود ، و بدلیل نقص فهمشان از عالم تجریدی به بت پرستی روی می آورده اند تا حال حاضر که کمتر انسانی را روی کره خاکی می توان یافت که یکتا پرست نباشد ، دوره ای طولانی را پشت سرگذاشته است.پیامبرانی که جان و مال و فرزندان خویش را فدای نشر نیکی ها و مبارزه با شرارت های شیطانی نموده اند.آنها حامل پیام خیر و آرامش و آداب اصیل زندگی برای بشریت بوده اند.
اندیشه بشر آنقدر رشد کرد تا پیامبر رحمت و مهربانی ، محمد مصطفی (ص) 14 قرن پیش ، در حالیکه خلاء کمال روح خدایی بشر زمینی ملموس بود ، در سرزمینی که بت پرستی رواج یافته بود و دین ابراهیمی به دست تنی چند از یکتاپرستان محافظت می شد ، ظهور کرد.اسوه مهربانی و مدینه علم آخرین سخنان و رهنمودهای خداوند را برای بشر تشنه حقیقت به ارمغان آورد و معصومین (ع) در نشر و بسط اندیشه های دینی و رفع مشکلات انسان هایی که به آغوش اسلام آمدند ، همت گماردند و جان خویش را در طبق اخلاص گذاشتند.
آخرین دین و آخرین پیامبر ، برای این که دیگر بشر عالم تجریدی را درک می کرد. کائنات ، بهشت و جهنم ، فرشتگان و عالم بالا را می فهمید. علما و بزرگان اسلام متون سنگین دینی را جهت فهم عامه تسهیل نمودند و به جایی رسید که ذکر و یاد خداوند و اندیشه برتر دینی و اخلاقی در زندگی انسانی جاری شد.
و بالاخره اینکه ، خیل عظیمی از متون و اندیشه های دینی به انسان کنونی به ارث رسید.قرآن کریم ، نهج البلاغه ، نهج الفصاحه ، صحیفه سجادیه و احادیث و ادعیه واذکاری که ماندگار هستند و روشنگر راه.ماندگار بدین جهت که سخنانی در ورای زمان هستند. تنها چنین سخنان و نوشته هایی بی زمان می مانند.این متون در هر روزگاری و برای هر قومی مصداق دارد.از حقیقت عالم بالا و از اسرار مکتوم انسان ها سرشارند.قدرت و قوتی برای نیکی ها و بازدارنده ای برای شرارت هایند.
دلیل ما برای سجده کردن بر مهر آن است که : اولا، شیعه و سنی به اتفاق، این روایت را نقل کرده اند که حضرت رسول اکرم (ص) چنین فرمودند: «جعلت لی الأرض مسجدا و طهورا : زمین برای من سجده گاه و از عوامل طهارت قرار داده شده است» با این حدیث اصل جواز سجده بر زمین اثبات میشود. ثانیا، آن که پیامبر (ص) جز بر زمین یا حصیر و آن چه که مثل آن از زمین می روید سجده نکردند، که این مطلب در روایت اهل تسنن نیز آمده است: «کان لا یسجد الا علی الارض».
همان طور که حضرت امام صادق (ع) نیز فرموده اند : «جز بر زمین یا آن چه که از زمین میروید سجده نکن»
پس سجده بر مهر ، تعظیم خاک نیست بلکه سر ساییدن به خاک ، کرنش در مقابل خداوند است و مهر نیز وسیله ای است جهت تسهیل و عبادت در هر مکان.
همه مسلمانان میگویند: سجده بر زمین و خاک آن صحیح است، بلکه برتر آن است که سجده بر خاک باشد چرا که احادیث فراوان نبوی این برتری را گوشزد فرموده است، و چون نیک بنگریم و سجده را در بوته اندیشه قرار دهیم خواهیم یافت که اوج افتادگی سجده است و غایت بندگی سر بر خاک گذاشتن.
همانطور که میدانید وزن افراد به دلیل جاذبه زمین است و کلا وزن تنها در صورت وجود جاذبه معنا پیدا میکند. طبق فرمول w = mg میتوان فهمید با ثابت بودن جرم, اگر شتاب جاذبه تغییر کند, وزن نیز تغییر میکند. حال به نظر شما وزن شما بر روی دیگر سیاره ها و یا بر روی ماه و خورشید چقدر خواهد بود؟!
مطلبی که در نظر گرفته ام مسئله ای است که در جامعه زیاد به ان پرداخته نشده است.
در بدو امر از شما دوستان عزیز سوال می کنم تابه حال به کلمه گذشت فکر کرده اید؟
آیا تا به حال با گذشت از کنار چیزی یا از رفتار کسی گذشته اید؟
با توجه به سوالات بالا در نظر دارم که در چند بند درباره ارزش گذشت در جامعه متنی بنویسم .
همه ما در طول روزمره با رفتارهای از سوی افراد دیگر مواجه می شویم که رفتارهای ناهنجاری از آن ها سر میزند در همین راستا می بینیم که یا با ماشین خویش باعث اتفاق برای دیگران می شوند و با با گفتارشان باعث دلخوری و تنش بین افراد می شوند و موارد دیگر.
اگر همه مادر جامعه فرهنگ گذشت راترویج دهیم باعث می شود که افراد مسالمت آمیز در کنار همدیگر زندگی کنند و دچار مشکلاتی که از گذشت نکردن برای آنها رخ خواهد داد پیشگیری کرد.
اولین چیزی که باید در مورد گذشت رعایت کرد صبر و فرو بردن خشم میباشد که ما در همان لحظه واکنش نشان ندهیم و با کمی صبر بتوانیم طرف را به رفتار ناهنجار وی اطلاع دهیم.
اگر گذشت در جامعه به شکل فرهنگ نهادینه شود شاید امروز دچار این همه مخاطرات نبودیم شاید امروز اینقد آمارها ی طلاق زیاد نبود امروز جوانی پای چوبه دار نمی رفت شاید امروز در دنیا جنگی نبود.وشاید ........
اگر فرهنگ گذشت در امر زندگی مشترک رعایت شود دیگر زندگی دچار مخاطره طلاق نخواهد شد و طلاق بیش از حد رشد نمی کردو زندگی ها بدون بگو و مگوها اینقدر دچار نمیشد و فرزندان هم در این منجلاب فدا نمیشدند.
در امر قتل ها و نزاع ها گذشت از رفتار شخص خاطی با شهامت می توان گفت که قتلی رخ نمی داد که خانواده ای از نعمت پدر یا فرزندی محروم شود و یا خانوده ای برای گرفتن رضایت به هر دری بزند و اخر سر هم عزیز خودرا بالای چوبه دار ببیند.
در رفت و آمد ها در خیابان بارها شاهد مواردی بوده ایم مثلا در امر رانندگی چرا ما باید سریع دست به دشنام یا الفاظ رکیک استفاده کنیم و چرا ازگذشت استفاده نکنیم و فرد را با فرهنگ درست زیستن آشنا نکنیم.
افرادی که گذشت کردند برای آنها لذتی به وجود آمده که این لذت گاهی تجربه نکرده بودند مثل گذشت از خون فرزتدانشان برای جوانی دیگر.
برای زیستن در جامعه باید این فرهنگ گسترش یابد به خصوصامروزه که تقابلات افراد نسبت به گذشته سریع وارد مشاجره می شود وهمه ما و تک تکم افراد باید در ترویج این فرهنگ همکاری موثر نمایند.
فقط کمی گذشت برای خوب زیستن در کنار هم کافی هست پس بیا باهم گذشت کنیم.